
Stappen zetten voor een duurzaam huis
Van het gas af, kozijnen vervangen, isoleren of een warmtepomp? Wat zal ik doen? Duurzaam Huis is het bewonerstraject van deA waarmee we je onafhankelijke en betrouwbare informatie geven om je huis duurzaam te maken. Ook helpen we je aan goede bedrijven voor je klussen. Zo kun je de volgende stap zetten naar een duurzame woning. Daarmee bespaar je geld en energie én het levert je een comfortabel huis.
Energiecoach bij je thuis
Weet je niet waar te beginnen? De energiecoach helpt je verder. Deze vrijwilliger komt bij je thuis en bespreekt je wensen en mogelijkheden. Ook bekijkt de coach je huis én je energiegebruik. Daarmee krijg je informatie en tips waarmee je zelf aan de slag kunt. Welke stappen leveren je geld op? Wat scheelt comfort? en hoe verminder je je energieverbruik? Dat is wel zo handig om te weten; zeker als je beslissingen moet nemen over onderhoud en renovatie.
Onafhankelijk
Geen provisie
Stap voor stap
Samen
Hoe helpen wij je verder?
Na het bezoek van de energiecoach krijg je per mail een verslag met de bevindingen, tips en afspraken die zijn gemaakt. We hopen dat je na het bezoek van onze energiecoach een goed overzicht hebt gekregen van de mogelijkheden die er zijn om jouw woning stap voor stap verder te verduurzamen. Het nemen van maatregelen kan je natuurlijk zelf gaan doen. Een andere optie is dat wij een offerte voor je aanvragen bij een van de bedrijven waarmee we samenwerken.
Lokale en regionale bedrijven
We merken dat veel mensen het lastig vinden om het juiste bedrijf te vinden. Vanuit deA zijn we daarom met een aantal bedrijven uit onze regio een samenwerking aangegaan. Met hen hebben we o.a. afspraken gemaakt over de snelheid van reageren, de te leveren kwaliteit en de bereidheid om van elkaar te leren.
Een belangrijke afspraak is dat als deA een offerte namens een bewoner aanvraagt, dit als een serieuze aanvraag beschouwd wordt. Het bedrijf stuurt de bewoner vervolgens rechtstreeks een offerte met een afschrift aan deA. En voor de duidelijkheid: we ontvangen daar geen provisie voor! Ons belang is dat de maatregelen goed worden uitgevoerd en bewoners tevreden zijn.
Inzet adviseurs
Naast energiecoaches heeft deA de beschikking over adviseurs. De energiecoach is geen specialist, niet op alle vragen heeft hij/zij het antwoord. De energiecoach kan daarom altijd navraag doen bij één van deze adviseurs. Soms kan het verstandig zijn nader onderzoek te laten doen een adviseur voordat wellicht de verkeerde maatregelen worden genomen. In tegenstelling tot de energiecoach moet voor de adviseur wel betaald worden.
We houden contact
Na enkele maanden word je gebeld hoe het ermee staat én of je nog aanvullende informatie nodig hebt. Op deze manier helpt onze coöperatie je om stappen te zetten op weg naar een comfortabel, energiezuinig en duurzaam huis.
Energiecoach bij je thuis
Maak een afspraak!
met één van onze vrijwillige energiecoaches
-
Beter Duurzaam doet mee aan zonnepanelenactie deA
"Mocht iemand in de toekomst meer elektriciteit gaan gebruiken, bijvoorbeeld door een elektrische auto, dan houden we daar rekening mee door ervoor te zorgen dat er in de omvormer ruimte is om dit mogelijk te maken"
-
Van Engeland: eerlijk over isoleren
"We gaan eerst met de mensen in gesprek”, aldus Van Engeland. “Wat zijn precies de wensen en verwachtingen en zijn deze realistisch? Wij bieden een helder verhaal over wat in de woning haalbaar is en wat de beste oplossingen zijn."
-
Mulder: “Renovatie is goed moment om monument te isoleren”
"Oudere huizen die voor 1920 zijn gebouwd, hebben, in tegenstelling tot nieuwere huizen, geen spouw in de buitenmuur"
-
Rouwenhorst: “Kosten van spouwmuurisolatie zijn vaak lager dan je denkt”
"Arthur Rouwenhorst vertelt over de kosten van isolatie, de aanbreng- en terugverdientijd. De kosten van spouwmuurisolatie zijn vaak lager dan je denkt."
-
ETIB Bouwmeester plaatst zonnepanelen voor zonnepanelenactie deA
"Weten mensen bijvoorbeeld dat ze in de toekomst meer energie gaan gebruiken, dan kun je daarop voorsorteren door meer panelen te plaatsen. Verwacht de klant geen grote veranderingen, dan volstaat het met naar de jaarrekening te kijken voor het huidige verbruik."